“Welcome every morning with a smile. Look on the new day as another special gift from your creator, another golden opportunity to complete what you were unable to finish yesterday. Be a self-starter. Let your first hour set the theme of success and positive action that is certain to echo through your entire day. Today will never happen again. Don’t waste it with a false start or no start at all. You were not born to fail.” ~by Og Mandino

Saturday, June 27, 2009

来,带你一起坐时光机飞入童年的隧道

Can you still remember about your favorite cartoons or toys that you used to watch or play with in your childhood? Or maybe you had even requested your papa and mama to buy them for you when you saw them on the telly, hadn’t you?

So, do you still keep them with you? Or you have chucked them somewhere else, or kept them in your cabinet? No matter where they are, they had accompanied us throughout our sweet and lovely childhood. You know, they are really precious. They were our BEST FRIEND when we were kids. Or may be the hero or heroine to any of us too.

Well, come on. Let’s put the clock back and relive all those characters that we used to be with in our kids’ life…


欢迎光临!欢迎来到MINT, The Museum of Toys。这里可是收藏了来自世界各国的公仔、玩具,还有许许多多你我都熟悉不过的卡通人物英雄哦。来吧。跟我一起进来瞧一瞧吧。


Batman and Robin.
记得小时候我们还曾模仿过蝙蝠侠,用玩具眼镜当眼罩,用冲凉的毛巾当披肩,就这样扮起蝙蝠侠,喃喃着要伸张正义。哈哈~



Beatles.
这可是KC(我的同事兼朋友)的超级偶像哦(I think)。



Betty Boop.
轮到贝蒂性感女神登场啰。



巨型Astro Boy热情地在门口欢迎你。在入口处也摆满了各式各样的玩具纪念品,如果喜欢的话还可以买回家作纪念。





这是口香糖记忆储存体吗?


老妹,你在模仿谁哦?我不懂"他"是谁哩。


Astro Boy, the Japanese hero.



地球英雄来了!有Ultraman, Superman, Spiderman, Baja Hitam(Black Rider), Green Hornet, James Bond 007,最后一个我就不认识了。看样子应该也是来自日本的英雄吧。




Disney卡通世界里的经典人物。别告诉我你不认识它们哦。嘻嘻。


来回味一下当年小学生时期最流行的"跳飞机"。


你认识它们吗?




单角的熊娃娃你见过吗?我是第一次看到。


这些是大人还是给小孩玩的呢?



逛累了吗?坐下让白绒绒的熊宝宝陪你歇一会儿吧。


经典娃娃人物。


铁制玩具。


马戏团里的小丑世界。



你一定知道这些曾经轰动一时的历史人物是谁。



还有这些。。。



这是爸爸妈妈年代的哦。不是在我年代的,哈哈~


小时候玩过guli,也玩过塑胶式的陀螺。


老爷爷的收音机。


接下来登场的是我小时候最最最最喜欢的超级卡通人物-Popeye!
有机会我一定要把他全套买下收藏。



你也有收藏这些很经典的海报吗?我想它们现在也许都有一定的价值了。


Disney特制的经典首日封。


In front of Ketapang Gallery...

2 comments:

杨 霓 said...

哎哟!我好想去哦!这一个玩具城比penang 的好得多咯!有机会一定要去了!

谢谢你的分享哦!

Jenjen said...

不客气,不客气。呵呵。^^
Penang的玩具城是怎样的?不多玩具吗?
Singapore的玩具城真的收藏了很多意想不到地玩具哦。而且当中有些旧旧地玩具的价值还真的会令人吓一跳。简直是玩具中的古董。