“Welcome every morning with a smile. Look on the new day as another special gift from your creator, another golden opportunity to complete what you were unable to finish yesterday. Be a self-starter. Let your first hour set the theme of success and positive action that is certain to echo through your entire day. Today will never happen again. Don’t waste it with a false start or no start at all. You were not born to fail.” ~by Og Mandino

Saturday, February 13, 2010

来一条年年有"鱼"

今天早上无所事事的拿着我的D90,拉了小弟在院子里闲晃,东拍西拍的摸索着。忽然老弟也心血来潮地跑来凑热闹,并向我借了我手中的D90玩了三两下。我说今天好像没什么idea要拍,也找不到topic。接着他就提议不然他帮我"制造topic"吧。那是最好不过了。哈。来看看他帮我搞了什么有趣的东东。 天啊~老弟,还真有你的!竟然想到把老妈子晒干的丝瓜、加上几片从院子里摘下的花瓣和绿叶,这样就轻而意举地凑成了一条。。。你们看得出来是什么吗?是鲤鱼啊!棒及了!

老弟,你还真creative哩!谢谢你在热到不行的烈日下,准备了一条这么璀灿夺目、很Hawaii-liked的鲤鱼让我拍。我在此用这条美到不行的鲤鱼向大家拜个早年,祝大家:恭喜发财,四季平安,万事如意,年年有余,事事顺利!

No comments: